Design de produs pentru carte
Domeniul editorial in Romania a evoluat rapid dupa 1989, s-au editat, probabil, la fel de multe carti ca in tari occidentale, dar nu numarul de carti existente pe piata romaneasca este relevant, nici calitatea tipografica a acestor carti, admirabile fiind majoritatea, ci modul in care este tratata o carte – de la aparitia ideii si pana la ajungerea cartii la cititor. Din pacate, la o observatie atenta a fiecarei etape prin care trece o carte, apare concluzia ca lipsa traditiei in editarea de carte in spatiul romanesc poate crea probleme la toate nivelurile: autor, editor, distribuitor, iar produsul care ajunge la cititor este, deseori, unul cu probleme.
In aceasta sectiune a site-ului este urmarita, pas cu pas, fiecare etapa a realizarii cartii, rezultand un proces similar cu cele din alte domenii care se bazeaza pe criterii ale procesului de design de produs: de la idee la realizarea produsului creativ, apoi la modalitatile in care cititorii vor fi convinsi sa pastreze cartea in bibliotecă (reala sau virtuala).
Pe site-ul www.negrupealb.ro există în format pdf o listă utilă – din GHIDUL AUTORULUI – pentru cei care au intenția de a scrie și a publica o carte.
Pașii/ etapele unei cărți
Etapa autorului
- Compozitia unei carti: Ai o idee… Cum compui această idee în formatul unei cărți?
- A fi autor – minim necesar